fredag 28 oktober 2011

Vilken natt....

Ja, nu ska ni lasare inte fa for er nagot.. denna natt har varit hemsk!

Det hela inleddes med att min krypradda resenarskompis upptackte en kackerlacka under myggnatet, Anna raddaren i noden svaljer allt vad radsla heter och sopar ut krypet. 

Val i sang... da gar strommen. Ingen flakt alltsa! Dagens ilandsproblem...

Eftersom man inte tillampar sanglampor i detta land, sa laste jag vidare i min bok med ficklampan fast mellan tanderna.  Trottheten slog till och jag somnade... efter ett tag vaknar jag av att jag sitter i sangen och skriker med M bredvid mig skrikandes lika hogt. M gapar ngt om att det ar kackerlackor i sangen och jag fattar ingenting. M ar livradd! Pa morgonen nar vi pratade igenom denna handelse sa sager hon att det var jag som borjade vifta med myggnatet och harja i somnen. Nar hon satt och skrek trodde jag att det var ngn i rummet... men det var det ju inte...

Sen... efter denna lilla episod borjade det att regna utav bara helsike... det askade och blixtrade. Det regnade till och med sa mycket att det regnade in i rummet... dripp dropp. 
Sova vidare.. ja.. eller i alla fall en stund. Efter ett tag haller M pa och gapar om att det har en ratta pa hennes hand utanpa myggnatet!  Leta ficklampa och overtyga henne om att det inte ar nan ratta eller odla, kackerlacka... sa allt lugnt, allt blir bra!  

Efter detta avlopte natten smartfritt... vaknade dock klockan sex och var piggepiggsvin... sa upp med tuppen och fanga dagen!

Dagens fangades pa stranden... vi inledde dagen med langpromme till nasta strand! 

Nar vi skulle ga hem for dagen... da intraffar det som bara intraffar nar jag ar med... och eftersom jag ser allt sa sag jag aven detta... ORM! 
En brun, lang, smal tungviftande orm... sa Anna den modige kackerlacksborttagaren ar inte sa modig i alla lagen. 
Men de indier som var i narheten sager bara NO PROBLEM! Jaja.. no problem hit och no problem dit.. det var inte en kobra i alla fall... 


Det har jag oxa sett i en korg med en flojtspelande indier bakom... men det var liksom inte lika overaskande. 


Hur som helst kommer jag stampa lite extra mycket nar jag gar dar igen.. och det gor jag for det var preci utanfor vart guest house det var... 


Ormiga halsningar fran Anna kackerlacksborttagaren...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar