söndag 30 oktober 2011

Sondagsbestyr

Efter den varsta natten hittils for mig i Indien, har jag vaknat till liv igen... Nagot hande med min mage i gar och jag har matt pyton hela natten! Tror jag sov en timme eller sa, Monika var mattlig irriterad pa mig eftersom jag snurrade runt som en galning. Hon harjade pa ratt bra dar ett tag, men jag insag att hon sov... sa jag madde pyton vidare!

Efter en spartansk frukost bestaende av svart the och en rostad macka utan smor ar man redo att fanga dagen. Mot stranden och vara basta servitorvanner... alla blev engagerade i min daliga mage. Mitt basta tips var dock att overkonsumera coca cola. Nar jag hankade mig ivag till lilla kiosken och kopte chips och mer cola tyckte kioskinnehavaren att min medicin var konstig. Men sa gor vi i min familj! Han sa att han skulle ta tid hur lang tid det tog for mig.. och det tog ca en timme att bli bra igen! Sa nu har jag chitt chattat med han igen och han ska tipsa alla turister som ar daliga magen om det... 

Resten av dagen har avlopt bra, tomatsoppa till lunch... och fortsatt overkonsumtion av cola. 

En sondag pa stranden innebar att alla helglediga Indier ar dar.. det ar inte en utan manga! 
Idag blev det lite action. Tva indiska killar var ute bland vagorna och de ar ratt kraftiga.. vagorna alltsa. Ratt var det ar borjar det springas och viftas med hander.. och tva vasterlandska killar haller pa och raddar de indiska pojkarna. De har drivit mot ett ratt laskigt stenparti och vagorna ar stora. 

Efter bara nan minut kommer livraddarna i sin jeep och aven ute i vattnet med sin vattenskoter. Allt gick bra tack vare vara vasterlanska hjaltar! 
Den ena pojken kom fram igen till en av raddarna nar han hade hamtat sig och var sa tacksam. Det var riktigt rorande att se och hora. 


Allt ar lugnt, allt blir bra... som vi sager!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar