lördag 29 oktober 2011

Flipp flopp...

Sadar ja... da har vi varit ute och akt i onodan har i Goa.  Vi hade hort av var finfina massagekille att det ar nattmarknad i Anjuna, ca 45 min harifran med taxi. Sa vi bankade oss i den fina herrgardsvagnen... utan balten och stotdampare... Efter 2 minuter inser jag att jag kommer inte att klara denna resa eftersom jag tydligen blir aksjuk lite titt som tatt... 

Aksjuketabletterna lag fint kvar i bungalown. Bra va...
Sa upp med alla rutor och gilla laget.. vagarna har ar inte de rakaste eller minst guppiga. Jag led i 45 minuter och undrade om det verkligen var vart det for en marknad med en massa skit.Vi passeade en marknad, som var stangd och jag blev bara gronare och gronare i ansiktet. Vagen svangde, bilen hoppade. Kossor mitt i vagen, tvarnitar for fartbulor, hundar och givetvis heliga kor. Men var positive chauffor korde till nasta marknad och den var ocksa stangd.. och Anna madde pyton och insag att det bara var att aka tillbaka igen. Jag kanner mig verkligen vuxen som gnaller over min aksjuka och mitt vuxenansvar att fa med mig tabletter.


Sa den lilla minibussen vande.. och vad hander da, jo en orm pa vagen! Tvarnit for den med eftersom vi turister sa garna vill se ormar. Not!
Jaja.. jag arbetar stenhart med min ormradsla och kan beharska mig, det kan M intyga. 

Nu var det bara 45 minuter kvar pa resan, sa val framme i Arambol igen har jag fatt nog och kastar mig ur bilen och satter mig och flasar pa en butiksdorrmatta. Bla!  M ar ett toppenstod i mina sma akommor och lugn som hon ar fragar hon bara om hon ska gora ngt, mojligtvis torka svett och halla i haret om det skulle ga sa illa... 


I ovrigt har vi haft en fin dag. Livet pa stranden har sin gilla gang. I dag hamnade vi dock i en diskussion med en av dem vi har lart kanna har. Han visade oss en kille som passerade och berattade att den killen tydligen ar kand for att droga tjejer och valdta dem. Han sa naturligtvis inte valdta utan ha sex med dem. Hans istallning till det hela var att tjejer fran vissa lander aker hit for att festa och ha sex. Vi ifraggasatte hur man kan tillata denna man att halla pa som han gor, men svaret blev bara att ingen klagar sa... Dar gick vi i taket och stamningen blev minst sagt krystad.  Han forstod oss inte nar vi menade att om mannen ar kand som valdtaktsman borde man ju kunna ringa polis men icke.. sa funkar det inte har, han ger ju inkomst till alla restaurangerna han besoker sa det lag inte i nans intresse att anmala honom. Nu ar det lage for en liten svordom... javla, javla, javla...  
Vi har haft ratt mycket diskussioner kring detta manssamhalle som Indien ar.. det ar ju bara att gilla laget men vad forbannad man blir pa alla mansgrisar som finns lite har och var. 
Men detta tog nog priset... 


Sa lite ilska i paradiset... 


Annars som sagt har vi det bra!  Idag stalande sol pa formiddagen och lite aska pa eftermiddagen men inget regn an sa lange. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar