onsdag 2 november 2011

Incheckning pa finhotell

Vaknade i den stenharda sangen pa Guest house Luisiana och somnar i den superskona sangen pa Oriential Residens i Mumbai... 
Flygresan hit gick fint, 50 minuter fran Goa till Mumbai. Det dar med tag i Indien har vi ju gett upp aven om just denna tagstracka ska vara valdigt vacker. Men 15 timmar med kackerlackor och rattor, jag betackar mig...

Det var lite vemodigt att lamna Arambol, eller rattare sagt nar man lamnar ett stalle dar man ar totalt avslappnad for att borja aka hem till vardagen igen det ar nog det som ar jobbigt.
Resan till flygplatsen var en helvetesresa... jag hade tagit aksjukemedicin denna gang men den hjalpte foga till en borjan och den hjalpte definitivt inte till att inte fa hjartat i halsgropen vid varje kurvomkorning... Jag somnade till slut av medicinen och satt och slangde med huvudet fram och tillbaka. M satt bredvid och holl stallningarna... jag horde henne halla andan manga ganger. Vi hade balte, om det ar nagon trost.

Framme pa flygplatsen var det cirkus, vaskor hit och incheckning dit, barn som skrek... hur ska det ga att jobba pa mandag?

Flygningen var en trevlig historia, vi sallskapade med en ung indier som mer an garna beratta om vad man ska se i Mumbai. Alla indier vi har mott har varit otroligt hjalpsamma och tillmotesgaende, de vill hjalpa till och ar stolta over sitt land och valdigt glada over att vi vill turista har.. maste vara for att vi ar tva sa fina och valuppfostrade flickor.

Vid flygplatsen i Mumbai blev vi upphamtade, fint som snus...  Nar vi akte till vart hotell passerade vi delar av Mumbais slumomrade. Det ska tydligen vara det storsta i Asien. Det later helt sjukt men det finns nagot som kallas for slum-turism. Det kommer vi att skippa!

Eftersom jag nu kanner att jag inte riktigt orkar vara sa djup och fortsatta skriva om slum.. sa gar jag raskt over till vart hotellrum... Jag jublade nar jag sag var sang! En riktig sang med riktiga lakan och tva kuddar var, jag kommer sova som en prinsessa i natt. Badrummet var skinande rent, inte ett spar av nan kackerlacka...

Sa kvallen i Mumbai firade med en varmdusch och hartvattning pa riktigt! Inget tjafs med kallvatten och ett stril som ett stilla majregn. Sa har ren har jag inte varit pa tre veckor.. mysigt! Vi firade aven detta med att ta en promenad till Mc Donalds for att kolla laget pa den inhemska menyn. Spicy chicken var riktigt spicy och god!

I morgon uppleva Mumabi och sen aka hem till Svedala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar